Sentiers de vélo de montagne

Taunus Bikepacking 2023 – so close yet so far from home

© Nils Laengner

VTT - Collection par Isabel Riffel

Taunus Bikepacking is a self-supported bikepacking adventure taking in all of the Taunus mountain range in Hesse, Germany. The event is not a race or a commercial event. Instead, every rider is free to choose their approach – a journey of discovery, an adventure, a challenge, an opportunity to push your limits, or anything else.

In the Autumn of 2022, I made my plans for the following year. I decided to take part in two bikepacking events with distances of more than 1,000 kilometres (600 mi) to get to know my limits and to push them. But things have a habit of turning out differently than planned...

After some great weeks of preparation in warmer regions, I returned home to Germany and was immediately hit by the cold winter and severe flu. This meant that I couldn’t take part in my first event, Race Around Rwanda, in February as planned. Instead, I used my time in Africa to ride at least part of the route at a more relaxed pace and to get to know the country.

Upon returning home, my health remained a rollercoaster ride. It looked like I wouldn’t be able to push my limits on the second event, Taunus Bikepacking, either. I consoled myself that the event would be a great opportunity to discover my home region and build my fitness. Read on to find out if this plan worked out.

📸
Gosia Michalik, @bite.of.me, biteofme.com
Nils Laengner, @nils_laengner, nilslaengner.de

The 7th edition of Taunus Bikepacking starts on June 16, 2024, in Eppstein-Niederjosbach. You can find more information about Taunus Bikepacking on the official event profile: komoot.de/user/taunusbikepacking.

1. Taunus Bikepacking – Day 1

Le premier jour était pour rouler. Je suis parti avec le numéro 34 à 9h01 et j'étais donc 61ème sur le parcours. Dans les premiers kilomètres, j'ai dépassé certains des coureurs qui étaient partis devant moi toutes les minutes depuis 8 heures du matin. Après environ 30 minutes, le premier pilote m'a

La soirée s'était si bien terminée et la petite cabane sur l'aérodrome promettait d'être l'endroit idéal pour dormir. Néanmoins, je n’ai pratiquement pas dormi cette nuit-là. Dès que je l’ai posé, le tout nouveau matelas de sol ultraléger et très cher avait déjà un trou.

Avec toutes les autres personnes

Le matin du troisième jour, je suis resté au lit un peu plus longtemps car il semblait que les premiers boulangers n'ouvriraient leurs portes qu'à 6 heures du matin. J'avais un besoin urgent de quelque chose à manger et d'un café. En me rendant à la boulangerie, j'ai remarqué que la station-service avait

Et encore une fois, le matelas m'a joué des tours pendant la nuit. Cette fois, plusieurs chambres ont décidé de fusionner, toujours avec fracas. Et encore une fois, j'ai à peine dormi pendant la nuit car il faisait encore froid.

Le matin, je n'avais donc qu'un seul objectif : aujourd'hui, j'irais à Weilbourg

La plus longue balade à vélo de ma vie ! 16,5 heures en selle et 18,5 heures au total.

Il était clair tôt le matin que je ne pouvais plus me permettre de pauses plus longues si je voulais arriver avant minuit. Je ne serais plus particulièrement rapide : il ne restait presque plus rien qui ne fasse mal