Bikepaking Thru Southern Part of Poland

Pawel Podraza - Daddy Photostories

Collection par Pawel Podraza - Daddy Photostories

Last week we did some quiet intensive #bikepacking trip thru the southern part of #Poland and #Czech, passing some #mountains range. #góry #gorybardzkie
#góryopawskie #mountainbike
How was it - when you had a plan made with the help of @komoot fabulous collection tool? When it comes to reality then the situation becomes more difficult.
Much more difficult. First hill to climb, heavy as hell showed us that 450 m of climb on 6 km, fully packed with ten from @bigagnes_ and cooking gear packed into @apidura bags, which we had for a test from our big friends @bikechill.pl.
It was hard, hot and heavy. 15kg of packs were giving the feeling of being like an elephant, especially on every climb.
Am I complaining? Not at all. If I could only have time I would go there once again. What is the essence of this trip - @loongbiker - my companion - he is a completely amazing fellow.
Views, green grass, amazing lights and shadows.
Camping places. Good food. All mixed together. This is the essence of being free.
I wish to be free a few more times a year. And I wish myself to take my #fujicamera next time with myself. All photos are by @sonyxperia

1. Epilog

Pas besoin de rien dire - juste un trajet rapide pour rentrer chez moi depuis la gare - fatigué comme l'enfer mais heureux de le faire :)

Ce fut une journée vraiment difficile - je me suis réveillé frais et super heureux d'avoir 195 km jusqu'à chez moi avec tous ces sacs chargés.

Les prévisions indiquaient 35 degrés ou même plus et j'avais un très long tronçon à parcourir d'Oswiecim à Tarnow, près de la Vistule. Totalement exposé au soleil

"Je me demandais si vous pouviez vous souvenir d'un petit-déjeuner où Filip était souriant et heureux. C'était un petit-déjeuner incroyable que nous avons pris en camping, où nous avions l'impression d'être dans un palais. Malheureusement, ce jour-là, nous avons dû nous séparer. Filip Je suis rentr

Le deuxième jour de notre voyage, nous n'avons pas bien dormi, mais nous nous sentons mieux après avoir pris un délicieux petit-déjeuner, une tasse de café et profité de l'air frais et du soleil. Même si nous étions en retard d'une heure et demie, nous avions un programme ambitieux pour la journée, qui

Et la véritable aventure commence. Nous avons commencé dans la région de Jelenia Góra avec un peu de retard, un déjeuner et une bière :D - juste au moment où l'orage est arrivé.

Après deux heures d'attente nous avons commencé à rouler et puis... deux crevaisons dans mes pneus au bout de 10 km. Et puis